tisdag 21 januari 2014

Året 2013

Så nu är datorn på rätt plats igen och bloggandet kan fortsätta.

2014 ett nytt år, en ny start....
Men har vägrat lägga några nyårslöften.
Har dock önskningar för året och det känns faktiskt bra.

Hur har mitt 2013 varit?!
Det året har platsat i topp fem av sämsta tyvärr. Mycket beroende faktiskt på spiralen jag skrivit om tidigare. Men det lämnar jag bakom mig och fokuserar på det som varit bra.

En del fester och annat har det blivit, men lite för lite tycker jag. Hade gärna träffat mer folk, bekanta och vänner under året. Har ändå fått några nya vänner i farten. :D
Var på Powermeeet!!!
Hade en av de bästa födelsedagarna.
Jag blev med badkar....bubbelbadkar!!! <3
Det har kramats en massa på min lilla kärlek Grisen.
Bakats!
Var på utomhusbio med Sandra och Andreas. Det ska jag absolut göra om!

Har blivit fnattig på hattar! Stora som små.
Har inte ens fotat alla. Kommer fokusera mycket på att göra hattar framöver.
Pyssel.
Har nog aldrig kliat så mycket i fingrarna förut....inte i rumpan heller....haha.
Dvs har inte kunnat sitta still, kan knappt titta på film längre.
Vill alltid ha nått att göra.

Trotts det låga humöret under året har det ändå blivit en hel del pyssel. Och lovar er att mer blir det och har gjort lite som jag inte lagt upp än.
Här är en liten del av det jag gjort under året.

Har utvecklat stilen och kommer fortsätta med det framöver. (Egobildvarning)
Håret....
Älskar mitt svarta hår, fastän de har sina nackdelar såklart men det har nästan alla hårfärger.
-Kommer troligen bli blond till kommande sommar.
Har under detta år lagt ner så mycket tid på håret vilket jag aldrig egentligen gjort förut.
Gjort frisyrer och lagt upp i papiljotter sen jag klippte håret kort...
....vilket var ett misstag egentligen....det skulle bli uppklippt och inget annat.
Är fortfarande inte riktigt till freds med kort hår.
Hårblommor, hattar och andra håraccessoarer har jag gottat mig i under året.
Knappt gått hemifrån utan en blomma, rosett eller bandana i håret. Men har ju också pysslat massor av sånt under året.
Lagt ner ganska mycket energi på styling inför fester....det kommer det inte bli mindre av i år, snarare mer. (Planerat outfit till FFP-festen mars redan...ska bara sy och pyssla ihop den)
Här är lite bilder från förra årets fester med teman;
FFP Hollywood. Då gick jag som Liz Taylor som Cleopatra.
Sydde klänning, gjorde stora mynt-halsbandet och hårsmycket.
På Halloween gick jag som Snövit....med en twist. Jägaren skonade aldrig Snövit utan skar ut hennes hjärta och gav till elaka styvmodern. Sydde toppen till denna outfit.
På nyår var jag självklart på Nalen. 20tals-tema.
Övade på sminket innan.


Här är jag redo att åka och fira in det nya året.
Sydde om och ihop två lila, glittriga klänningar. Sydde även dit lite pärlor. Hårsmycket har jag såklart också gjort. ;)

Blev rätt såld på 20-talet i farten och det kommer nog synas framöver. ^^

Delar också med mig av de två bilder jag skrattat mest åt under 2013.








2 kommentarer:

  1. Yay! Kul att se bilder! Jag har dock inte ens sett några bilder från FFP Hollywood-temat förens nu! Finns det fler bilder därifrån nånstanns? :)
    Jag är nyfiken på din outfit inför nästa FFP fest (den i mars) nu :D Jag planerar outfit till den också för fullt nu xD

    Detta år ska bli bättre än 2013, det tycker jag med! ;)

    SvaraRadera
  2. Bortsett från spiralen ser det ut som att du har haft en härligt år!
    Jag hoppas kunna klämma in någon FFP-fest i år jag med! :)

    SvaraRadera