söndag 27 oktober 2013

Födelsedag del1


Yay! 
Det var min födelsedag igår!

Hade en fantastisk dag, en av det bästa födelsedagarna på länge!
Dagen började med Disneydags och Snutten gjorde fixade bästa frukosten; kaffe, räkmacka och ett glas bubbel. Sen åkte vi till Skansen där de hade fritt inträde just den dagen för de med Coopkort.
Vi gick bara på Skansenakvariet, vilket jag inte gjort sen jag var liten, kanske närmre tjugo år sedan.


 Ormen va "nyfiken" på hans kamera så slingrade sig upp på glaset....
 ...en bra bit upp!

 Bakom ormen var det någon annan som ville va med på bild....
 Kolla så glad och nyfiken den ser ut! Så söt!


 De hade gjort pumpor för jordekorrarna att mummsa på. :)
 Linslus till pippi.
 Här var en annan linslus som jag ändå inte fick en bra bild på.

 HAJAR! Sååå fina!
 Denna mysko fisk glad fram till glaset där jag stod och såg ut som den glodde på mig med sina lätt obehagliga ögon. De ser lite mänskliga ut....
 Krokodilungar!



 Dessa fiskar vid ytan såg skitlustiga ut, och jättesöta! Men skitsvåra att få bild på.

 Nemo
 ...och min favorit i Nemo...den gula fisken som älskar sin bubblande kista i akvariet. "Bubbles! Bubbles!"
Creepy crawlers! Läbbliga spindlar hade de en hel del, brr.....:P


Efteråt hämtade vi upp Linda och åkte hem för att baka och förbereda festen.
Linda baka massa muffins och jag hade bakat tårta dagen innan.
Bilder på detta och festen kommer senare då jag klantigt nog glömde ta fram kameran.
Sååå....väntar på att Emma ska tömma sin kamera. ;D


Här är bilder på de fina presenter jag fick.
 Det är en kak-radio!!! Den ser ut som en gammal fin radio, men är en kakburk som Linda och Robin hade fyllt med massor av olika kakor! (ska ta mer bilder på den sedan när kakorna är uppätna).
 Inviger redan muggen jag fick.
 Tufft mini curlingspel.
Ibland undrar jag om mina kära vänner och familj känner mig.....och JA utan tvekan. ;)
Är så tacksam för gårdagen och för vänner och familj.



3 kommentarer:

  1. Så bra att du inte hade den där kak-radioburken redan! ;D Och kul att du gillade den! Vi kanske får göra det till en tradition att fira födelsedagarna ihop, det brukar ju bli rätt grymt ;)
    *kram*

    (ps. älskar alla korten på djuren på Skansen akvariet! Sötaste sköldpaddan!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. illar?! Jag Älskar den! :D
      Ja, det låter som en bra ide, vi gört.
      Tack *kramar*

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera