fredag 1 november 2013

Happy Halloween!

Imorgon är det dags för Haloweenfest.

Först förfest hos Emma och sen utgång.

Jag ska vara....*trummvirvel*....


SNÖVIT!

Ska utnyttja att jag har svart kort hår för att få till frillan.
Har faktiskt övat på papiljottuppsättningen för att få rätt form OCH hur jag ska gör för att få lockarna att hålla.

Har ingen läggningsvätska till håret, så tog fram en skål med vatten och blandade i stylingsmousse.
Har nu gått ca åtta timmar sen jag tog ur papiljotterna och det ser fortfarande bra ut. :)


Såklart har jag ju en liten tvist på denna Snövit.
I denna version skonade aldrig jägaren hennes liv, och skar ut hjärtat åt styvmodern.


Kommer ha ett stort sår över bröstet (övat på såret, fast mindre), kjolen är smutsig med massa skit på knäna då hon kämpat för överlevnad. Har tom tagit in eklöv att torka som ska va i håret och på kläder.

Här är kjolen precis innan den smutsades ner.
 Massor med papper och vatten och brun (och lite svart) färg.
 Resultatet får ni se tidigast imorgon, eller söndag.
Har även sytt en topp till i mörkblått.


Sen behövde Andreas hjälp men sin outfit, vi åkte till ToysRus.
Köpte en silvrig döskallemask......men nu ska han vara Ghost Rider...så silver känns inte riktigt rätt...så har såklart målat om den....


oooooch....sähär blev resultatet...

 Han kommer förbi snart och jag är så nyfiken på vad han ska tycka. :)


När vi va på leksaksaffären kunde jag inte låta bli att komma hem med dessa överraskningspåsar...
Den ena får man en My little pony från nya serien (som jag tittat igenom tre ses av och i väntan på fjärde börjat titta på ses ett igen *nördar*). Den andra får man en Hello Kitty i halloweenutgåva.

 Fick SassaFlash. :)
 ooooch ett Hello Kitty-spöke. ^^

2 kommentarer:

  1. Mäh åka till Toys utan mig?? Du vet att jag har rabatt där också va? ;)
    Coooool mask!! :D Jag menar med målningen! Ascool!!
    Förresten, jag antar att jag kan lämna tillbaka hjälmen om Jocke inte skulle med. ;)

    SvaraRadera
  2. NU VILL JAG SE MASSA BILDER! ;D

    SvaraRadera