tisdag 3 december 2013

Julpynt.

En sak är säker...
att mitt barnasinne alltid kommer finnas kvar.
Var så sugen på att julpynta helgen innan advent.
Men det går emot familjens traditioner. Vi sätter i stort bara upp adventsljusstakar 1a advent och inget annat. Sen dagen före julafton kommer allt pynt fram, juldukar, gardiner och granen som ska kläs innan läggdax. Varför vänta så länge tänker ni...
Jo för när man vaknar upp på julafton kommer man bli julkännslobombad! Istället för att man kan ha hunnit tröttna på allt pynt.

Behövde lite mys, varma färger och ljus detta år.
En vecka tidig slängde jag faktisk upp lite julpynt (Skäms!), men inte vilket pynt som helst....
det barnsligaste såklart. ^^

My little pony tehuset fick komma fram med massa småpynt. Paljetter som ser ut som snöflingor sattes fast med klet. Även Jack Skellington och gänget fick lite snö.

De lite större julponysarna fick en större gran, med färgglatt pynt och med paket under.

Känner min make mig? Jo, det kan du ge dig på att han gör.
Han kom hem nyss efter att ha handlat mat och kom med två chokladkalendrar. ^^
Coop säljer ut dom för 2kr/st nu. :D

Jag har självklart pyntat med vanligt julpynt nu också, i hela huset.
Men granen får vänta.

2 kommentarer:

  1. Lär nog inte tröttna på allt pynt, tom redan satt upp granen! Tycker en månad är lite för kort flr allt pynt & så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag är nog en av dom oxå som tycker att man kan ha julpynt lite för kort tid. Men uppskattar det kanske mer just för att det är så kort tid. Julpynts-kännslobomben på julaftons morgon är något alla borde uppleva....man blir helt lyrisk.

      Radera