söndag 8 december 2013

Rosa femman, vänner, julkulor och glögg.

Igår var det glögg/inflyttningsfest hos Emelie och Daniel.
De har flyttat till ett tokcharmigt hus, visst massor av jobb på som det brukar vara.
Kika in på hennes blogg livutansocker, där hon lagt upp bilder på huset.
Jag lät "Iiiihh" i bilen när jag såg huset. 
(Bild lånad från Emelies blogg)
Emma och jag kallar huset för rosa femman nu.

Funderade på vad jag skulle hitta på i inflyttningspresent....sen slog det mig en klockren idé.
Svår, men klockren. Hemma hos dom har vi film-specialutgåvor från himlen.
Och vet ju att Emelie är lite xtra kär i Predators och Alien.
Gav mig galet på idén att måla julkulor med just dom.
Haha - Ja, det är galet att ge sig på sån fantastisk design som tex Alien som är H.R. Gigers skapelse.
Trodde jag aldrig skulle klara det, speciellt när maken inte gillade skissen jag gjorde på papper....O_O

Men såhär blev dom;
 Var toknervös hur de skulle reagera när de öppnade paketen....
...reaktionen blev precis vad jag önskade! :D
Fatta vad lycklig jag blev!
Nu har jag fått i uppgift att göra fler, haha.
Heh, får se om jag klarar de nya önskningarna som var bland annat Terminator.....

Emelie tyckte också jag skulle måla upp fler och sälja. Ja, varför inte.

Här är Jack Skellington som jag målade i bara farten också.
Ska nog måla upp fler figurer från NBC.
Så om orken och tiden finns kanske min gran i år blir inspirerad av denna fantastiska gran;


3 kommentarer:

  1. Supersött hus verkligen & cool gran!
    Själv har jag gamla virade röda hjärtan i min från min farmors mor! :)

    SV: Som det står i annonsen för Vintagemässan så är den 3e maj 2014! Bäst för dig att du kommer hörru & säger hej! ;)
    Ha en fortsätt bra start på nya veckan! :)

    Kram, Johanna

    SvaraRadera
  2. Du är ju otrolig kvinna! Så galet mycket talang!

    SvaraRadera
  3. Dom var helt fantastiska <3 <3 <3 Problemet lär dock bli att man inte vill plocka bort dom när julen är över ;P
    Kram

    SvaraRadera