fredag 26 december 2014

Jul, jul kalla jul.

God jul.
Hur har julhelgen varit?
De få dagarna jag var uppe hos päronen var lugna och mysiga.
Inte ätit så mycket och så gott på länge.

Åkte direkt från jobbet på måndagen, dvs att maken började resan hemifrån själv med katten.
Hon pep hela vägen till Sollentuna, då matte äntligen klev in i bilen 😊
Hon tyckte väll att husse hade glömt matte. Sötnos.

Mycket mys med päronens katter blev det också.
Sammy den gamla busen är 17 år och busar och bråkar dagligen, min lilla charmgubbe. 

Sessan har jag inte sett mycket av, hon är en lugn dam som mestadels sover. Kommer fram då och då och jamar lite snällt slänger sig på rygg för att bli kliad på magen.

Hemresan blev den värsta jag varit med om hittills!
Vi fick ingen värme i bilen! Det var -18 när vi åkte, och trodde att det var en ispropp som bara skulle släppa och att den borde göra det lagom till Ljusdal (som denna gång tog två timmar att ta sig till).
Näpp, värmen kom när vi var typ i Kista...dvs nästan hemma. Efter många timmars frysande, jag har aldrig fryst så mycket i hela mitt liv, det gjorde ont överallt och skakade. Var så fruktansvärt grinfärdig hela vägen. Går faktiskt inte beskriva hur illa det var. :(
snutten petade på mig flera ggr och frågade om jag levde 😜

Vi kommer absolut vara beredda nästa resa upp som blir ganska snart, blir lite dystrare resa. Begravning. 😢

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar