måndag 15 december 2014

Jul och nyårspyssel

Igår togs granen fram och pyntades.
Valde i år att ha en annorlunda pyntad gran, det stod emellan en " Nightmare before Christmas gran", eller "My little pony gran"....
Det blev....
Japp, en färgglad MLP gran. 😊
Med mina julponysar i granen.
Nästa år testar jag nog NBC granen. 😉

Hunnit med att pyssla lite idag.
Tre hårblommor (fast den röda gjorde jag för ca vecka sedan), ville ha lite julkänsla i håret.
Den sista bilden är en smygisbild på masken jag hållit på med till nyårsfesten.....ja ni får se hela masken också, den är klar nu.
På nyår blir det Fröken Frauke igen på Nalen.
(Inte middagen dock.)
Klänningen har jag kommit en bra bit på, en del broderier och smått kvar.
Får se om jag gör matchande smycken, "hatt" och väska.
Här är masken jag lovade att ni skulle få se.
Det är ett återbruk av masken jag hade på nyårsfesten för två år sedan.


4 kommentarer:

  1. Grymt snyyyyggt! Allting :D

    SvaraRadera
  2. Asså, jag slås alltid av häpnad över hur duktig du är med pyssel och grejer! Helt galet! Hårblomman längst upp till höger är to die for och maskerna är.. ja asså. Jag är mållös!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack söta! Blir så glad att "höra" det :) <3

      Radera