tisdag 20 mars 2012

Rundtur

Har inte så mycket nytt att blogga om då jag är sjukling just nu.
Så jag ska bjuda med er på en liten rundtur i mitt hem med prylar jag pysslat med.
Men pyssel från klädrummet kommer senare då det är så mycket och en del smycken kommer jag visa då också. Ska självklart visa bilder på hela rum också så småningom.
Krukorna pryder fönsterna i vardagsrummet.
Försöker få tag i flera stora krukor att måla så man får bort alla de fula och tråkiga.

I badrummet står de fina medicinburkarna jag använder till bommullsrundlar och flourtabletter.
Använde här en typ av plast/klistermärke man härdade i ugn, tyvärr finns de ej kvar för försäjning på Pandyro (kallar numera Panduro -> Pandyro).
I sovrummet står denna lilla ram jag gav till min make för något år sedan. Den är mest symbolisk eftersom han inte kysser mig godnatt men håller alltid om mig när vi somnar. Det har han gjort varje natt vi sover tillsammans sen vi träffades för över sju år sedan. ^^
Telådan jag målade för några år sedan. Skulle nog inte måla den så idag, men lite udda är den iaf. ;)
Mina kaffeburkar för smaksatt kaffe. Spraymålade ett par plåtburkar först, sen är resten handmålat.
I baren står blodiga champagneglaset och shotglaset. Det är ljus. ^^
Gjorda av gamla stearinstumpar jag smält. Ska göra nya blockljus och annat till påsk är tänkt. Hoppas bara på att jag har ork, tid och lust till dess. Döskallen på shotglaset har jag också gjort med plast/klistermärke-arken.

För bara någon vecka sedan rensade jag i skafferiet och gjorde snygga ettiketter till alla burkar.
För nått år sedan tröttnade jag på att alla buljongtärningar ramlade ur sina små papplådor dom kommer i, och låg utspridda i skafferiet. Jag tog fyra glasbrukar och gjorde hängande ettiketter. Nu ligger de aldrig utspridda längre. ^^
Min medicinburk. Tog en gammal sliten plåtburk och spraymålade vit och gjorde små röda kors. Rätt nöjd med denna. ^^
I samma skåp står dessa kakburkar. De är också spraymålade först.
Nu kom jag på att jag glömt fota en del saker, bla ett par kuddar jag gjort, men har ju inte tagit bilder på tavlorna jag gjort heller så får väll bli en rundtur serie på tre.
Vill ni veta lite tips, vad jag använt för matrial eller har andra frågor så säg till . ;)
Hoppas ni gillade rundturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar