tisdag 23 april 2013

10 bra saker och en riktigt dålig.


Varning för lite bitterhet idag. 
Men min älskling brukar säga; "Det blir inte bättre av att gnälla men det känns lite bättre så då är det OK" :) <3

Då var det dags igen...
Det har hänt att första dagen varit rätt lugn med molande menssmärtor bara....
INTE IDAG! Idag börjar vi med kramperna bara efter några timmar!
Ser ut som bilden nedanför idag. Fast med ett glas vin istället
-Ja, ett glas vin! Om sprit tar udden av kramperna så är jag en fucking alkoholist idag.

Men förstås ser jag inte jämt ut sådär -när kramperna slår till, är bilden nedanför mer korrekt.

Men ska INTE ligga på soffan och tycka synd om mig idag! Ska träna armar. Ska pyssla, hoppas på ork och humör för att sy något nytt plagg.
Ska också dela med mig av 10 saker jag är skitbra på som jag nallade från Johannas blogg.
Så nu blir det att tänka efter rejält så jag kommer på hela tio saker. :P

1. Få tiden att gå av att göra ingenting.
2. Måla naglar med yttepytte-detaljer.
3. Få folk på fester att tro att jag har bra självförtroende (En del tror jag ljuger/skojjar när jag säger att jag eg. är blyg).
4. Namn på skådisar.
5. Lära mig långa reklamfraser utantill (inte med flit). 
6. Gissa ålder. 
7. Baka och hitta på sätt att förbättra ett grundrecept. 
8. Hitta på lågbudgetlösningar på pyssel.
9. Lägga märke till småsaker i hemmet, dvs snutten som aldrig hittar saker behöver bara fråga mig så hittar jag det.
10. Somna om.

Vad är du skitbra på?

2 kommentarer:

  1. Måla naglar med ytte pytte detaljer och budgetpyssla är två saker som imponerar stort på mig! :)

    SvaraRadera