onsdag 3 april 2013

Nörderier 2.

Som jag sa kommer det komma en liten nörderi-serie.
Nu är det dags för del två.

Lite stilrena leksaker och hyllning till BRIO-leksaker!
Köpte Hus & Hem Retrotidning, förra veckan. Har inte hunnit läsa igenom den riktigt än, men kunde inte låta bli att titta på sidorna om gamla Brio-leksaker.
Massor av fina bilar!
Det var denna sida jag fastnade mest på...med ankan längst upp, näst längst till höger.
Det var min favoritleksak. Den har jag framme.
Krokodilen är också en Brio-leksak. (Kossan är en sparbössa i trä från Arla, den har tyvärr tappat sina horn. Den sista lilla figuren är en gående pommes som spelar munspel, min första Mc Donalds-leksak).

Insåg efter att ha tittat i tidningen och googlat, att massor av favoritleksakerna har varit just BRIO.
De enkla i trä. Tågbanan man kunde bygga ihop var roligare än lego, och jag blir riktigt sugen fortfarande att bygga ihop en liten by med tågbana. :D
Det bästa är att Brio fortfarande säljer denna klassiker. <3
Andra Brioleksaker jag haft


Här är bild jag hitta på krokodilen. Vist är den söt!

Tycker ju dessa enkla träleksaker är så snygga, och som sagt för mig va de favoriter som liten.
Nu finns det ett märke som heter Playsam som gör otroligt stilrena snygga träleksaker.
Här kommer några ur Playsams sortiment.

Denna är nog den mest kända.
Hur söt är inte denna lilla barnvagn!
<3
*dreglar* Hur snygg kan en så enkel leksak vara!

Kommer fler nörderier om leksaker. Detta är långt ifrån allt.
Blir tex ett inlägg om My Little Pony! :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar