torsdag 11 april 2013

DIY

Ber om ursäkt för den lite för långa semestern från bloggen.
Var bortrest i några dagar och sen har det bara rullat på.
Hann bara göra ett tidsinställt inlägg som dök upp samma dag som jag åkte.

Men tänkte bjuda på en DIY denna gång :)
Jättesimpelt pyssel. Hur man gör en doughnut/donut bun till håret.
Finns att köpa men går lika bra att göra själv och föredrar nog den hemmgjorda ändå.

Du behöver ett par gamla strumpbyxor/nylonstrumpor i den färg som matchar ditt hår någorlunda.
Så släng inte de som fått en maska.
 Klipp av benen/spetskanten och tå-delen.
Sen tar du den ena och "rullar" strumpan så du får en doughnut-liknande form.



Ta den andra strumpan och dra igenom och fortsätt att rulla så blir doughnuten tjockare.
(Blir den för tjock kan du ha bara en strumpa eller klippa den andra kortare.)

Rulla tills det tar slut. Blir den lite "fransig" som denna gör det inget. Det kommer täckas och hållas på plats av ditt hår.
Så gör du en Doughnut/Donut bun till håret.

Har bara dåliga bilder på den knut jag hade idag, håret är skitigt och satte slarvigt upp håret imorse.
Men såhär kan det se ut.
Imorgon tänkte jag visa hur man använder den.
Jag har så tunt hår så kan inte använda den metoden som jag hittat på youtube, men har lite längre hår så kan fixa frillan ändå.
Ses imorgon ;D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar