torsdag 30 maj 2013

Kattbus och symaskinsbrus

Nu har äntligen förkylningen gått över, fast hostan är kvar.
Varm och skön dag idag så Grisen fick vara ute medans jag käkade frukost.
Hon fick dock för sig att hon skulle klättra i träd....ingen höjdare när hon går i lina.
Hon löper inte just nu så vi tog bort linan så hon kunde klättra fritt.
Hon utforskade björken, tomten, tittade på mig och Snutten när vi var ute och jobbade.
Efter att ha "tjatat" (Grisen satt bredvid och gnällde) på att vi skulle ge henne uppmärksamhet gav hon upp och gick in och la sig och sov i sin korg.
<3

När jag kom in var jag kattkramsjuk så hämtade henne och la henne på min mage, hon spann och sen somna hon. Hon är den mysigaste katten någonsin!

Har hunnit sy lite idag också.
En liten t-shirt med snyggt tryck jag fick av Linda på en "byta prylar" kväll, blev en kudde.

Fick tyger av Marie för någon vecka sedan. Blev jätteglad av flera av tygerna, men mest glad blev jag nog faktiskt av ett enkelt svart tyg då jag tänkt köpa nytt.
Tanken var att det skulle bli en kjol....och det blev en kjol.
Samma stil som den gula jag sytt tidigare. Men denna blev inte för stor i midjan utan precis lagom.

Blir spännande att se hur det ser ut med en fluffig underkjol till. Har köpt en röd och en svart. De kommer om någon vecka....då kommer en klänning också som jag hoppas som f*n på att den sitter snyggt.



1 kommentar:

  1. Naw vilken söt liten katt, bor ni i lägenhet eller? :)
    Smart ide där att gö om tröjan till en kudde :)

    SV: Jo, gillar nog mest de fjärde paret också, men bor nog ett par andra bågar som inte är med på bild, de skulle beställa in ett par de hade i brunt i svart, så förhoppningsvis kommer de in idag :)

    SvaraRadera