onsdag 11 april 2012

Påskhelgen

God jul sa Emma när jag mötte henne på påskaftonen. :)
Vi hade inte något traditionellt påskfirande. Inte för jag vet hur man ska fira....visst i vår familj fick man påskägg med godis, käkade ägg, sill (inte jag för jag hatar sill), och lamm..men mer gjorde vi inte.

Emma och jag var i Sickla köpcentrum, drack kaffe och shoppade.
Jag köpte en röd vaxduk med vita prickar. Äntligen har jag en fin duk till vardagsrumsbordet man inte behöver va rädd för att spilla på.
På Lindex har de just nu rockabillykläder för snorisar, tokfina kläder. Jag gick bananas! Nää, jag är inte bitter att att de inte fanns i vuxenkläder! ;P
Men! Killarna strl 170 kom jag i utan problem. Denna underbara baseballjacka satt skitbra, va inte för trång i ärmarna och tro det eller ej - mina tuttar fick plats! ^^ Men bittert nog hade jag inte tillräckligt med slantar för den, inte för att den var dyr men... 250kr!
Men sötisEmma köpte den här t-shirten åt mig! Ja, den är också från snorisavdelningen. Måste bara sy om kragen lite. Bra pris och snygg! 80kr! Tack Emma! ^^
Innan vi åkte hem till mig handlade vi mat och godis. Det bidde taccosgratäng. :9 Mumms!
Fick påskägg av sötaste Emma som hon hade målat och fyllt med uuuunderbara saker; en liten pony - Honey Buzz ^^ (hade spanat på just den i affärn), Kaffe! en påse med smaksatt kaffe- grymt gott! Sen hade hon lagt i massor av Lindtkulor, den godaste chokladen någonsin!

Resten av kvällen satt vi och snacka skit, käka godis och drack lite vin.
Här ser man lite av min nya fina duk. ^^

På söndagen träffades kom Marie och Emma över på lite fika. Vi snacka skit och kom in på smycken. Marie går ju bananas när det gäller smycken, hon skulle kunna öppna en butik med bara smycken av det hon har. Glitter skulle stänga igen i Nacka Forum och hade 75% rea på allt, så vi satte oss i Maries bil och for dit och fyndade. Jag blev toklycklig när jag såg dessa solbrillor! Har letat efter ett par fina solbrillor som passar min stil och fick dessa och ringen för ca 30kr! :D
Efter det plockade vi upp Emelie för hem till mig å käkade....TACCOS! (har käkat taccorester i till flera dagar)
Tjejerna fick för sig att vi skulle gå ut eftersom det var röd dag på måndagen och jag hade inte mycket till val, utan jag skulle med. :) Vi for till Marie och började förfesta lite och göra oss iordning. Fick ett par astuffa linser av Marie. Hon hade skickat efter ett par linser och fick dessa med på köpet, men de är utan styrka så hon kan inte ha dom. Jag har ju tänkt att jag skulle skaffa ett par, men eftersom jag inte vet om mina ögon pallar linser så har jag inte riktigt haft lust med att slänga ut ca 250kr på linser, men nu kan jag testa. Visst är de läckra! Lila kattögon. Lovar att ta bild med dom om jag kan ha dom. ^^



Ledsen bidde igen bild på mig den kvällen. Lovar att jag ska skärpa mig.
Bidde bara en bild på Emma under kvällen, här sitter vi på Pub Anchor på hårdrockkareokee.



På måndagen åkte Snutten och jag till syster med lyster på lite påskmysfika. Snabbmålade ett påskägg åt henne också, men tyvärr inte så nöjd med hur den blev och kom ju förståss på efteråt vad jag skulle målat på den....massor av nyckelpigor. Morfar kallade min syster för Maria Nyckelpiga. :) (jag hade inte ett lika smickrande smeknamn SnusSanna.)

Fick Hellokitty ägg av syster. Han inte ta bild på äggen hehe. ;)
Snutten fick en påse Lindtkulor som jag hjälpe till att mummsa upp. :9


Det var min påsk det. ^^
Kommer nog göra taccos till tradition hos oss.



1 kommentar:

  1. Jaha va det inte jul det va? ;) Det snöade ju så innan... Och i dag är det väl gott nytt år sånt snöoväder det va idag! Jag menar jag har bestämt att vi ska flytta året lite då vädret verkar ha flyttat sig rejält. Så runt midsommar är det väl dags att fira påsk och sen kommer midsommar lagom till skolorna börjar. ;P Och när alla andra tror att det är jul så firar vi halloween. XD

    Ägget till din syster blev vackert! :) Mysigt motiv. :)

    Och ja tacos som tradition till allt röstar jag på. ;)

    SvaraRadera