söndag 2 december 2012

Julmusiken på!

Första advent!
Nu julpysslas det hemma hos oss. Sydde gardiner hela dagen igår och är fortfarande inte klar.
I fredags gjorde jag blockljus till adventljusstaken. Vi hade inte fyra likadana ljus hemma, varken blockljus eller vanliga. Så beslöt mig för att ta hand om alla ljusstumpar och göra egna ljus, höll på en hel dag.
Här är blockljusen som är gjorda i vispgräddeförpackningar. Orkade inte lägga ner massa energi på ljusstaken denna gång så lite vit sand som ser ut som glittrig snö, lite julkulor och annat.
Blev väll helt ok. :)

Utsikten idag. Kan inte klaga. Julstämningen blev ju inte sämre.
Synd bara på kvaliteten på fotot. Har bara mobilen att ta bilder med just nu. Kamera önskas i julklapp ;)

Någon som undrar hur det går med lilla Grisen?
Ja, hon kallas numera Grisen. Först hette hon Mini, sen blev det MiniGrisen...
Hon lyssnar till Grisen. :) Hon är allt jag önskade.
Här sover hon i mitt knä.

Men busar gör hon med råge också, varje dag! Eller nä, när jag mått dåligt har hon inte busat alls.
Som sagt hon är allt jag önskade. En riktigt busig katt men som också är kelsjuk.
Kommer åka upp till syrran på fredag och kommer hem på onsdagen efter, inte länge jag är hemifrån men känns faktiskt jobbigt ändå att lämna Grisen hemma. Hon har ju husse hemma, men hon är riktigt Mattesjuk.
Hon sover bredvid mig varje natt, hon sitter på mina axlar när jag fixar frukost och när jag går runt och pysslar. <3
När jag varit borta hela dagen springer hon till dörren när jag kommer hem och hinner inte ta av jacka och skor förrän hon skriker och ska upp i famnen och sitta på axlarna. När hon gosat klart bråkar hon som f*n med matte som varit dum. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar