torsdag 14 mars 2013

Ännu ett äntligen!

Varning för intimt.
Idag fick jag äntligen tummen ur och tog mig till kärringmottagningen (bmm).
Har dragit mig för att gå dit.
Slutade med min p-piller i höstas för all lust hade försvunnit.
Den kom tillbaka efter jag slutade, men fick ju tillbaka min pms, mens och värken.
De pms och mens går väll att leva med, men inte det sista, för varje omgång, har jag bara haft ondare och ondare.
Senast hade jag konstant värk med kramper som xtra "krydda" i tre dagar.
Dessa knivskarpa kramper känns verkligen som knivhugg, och jag viker mig av smärta och hyperventilerar tårögd.
Det är inte normalt.
Det är INTE OK.
Stackars Snutten tittade oroligt på mig och försökte hjälpa mig på alla sätt för att dämpa värken. <3

Men som sagt det ska bli slut med det....bara två sånna omgångar kvar*brr*
Vi kom fram till att jag ska ha spiral med lite hormoner.
Vilket är lite som mina tidigare p-piller (hormonmässigt asså)....hoppas bara inte lusten försvinner igen.
Spiralen kommer sättas in om ca månad.

Dumt nog...frågade jag inte om de kunde skriva ut smärtstillande....eftersom Ipren inte hjälper.
Får väll ringa dit och fråga.
Annars får jag väll supa ner mig...;(

3 kommentarer:

  1. Usch hoppas det blir bättre snart!
    Sv: Ja det var fint :)
    Okej men det låter ju mys!

    SvaraRadera
  2. Fy vad värdelöst! Hoppas det blir bra snart!

    SvaraRadera
  3. Tack söta ni. :)
    Jag har faktiskt lite lätt ångest/panik inför nästa omgång som börjar Söndag-måndag. :(

    SvaraRadera