söndag 17 mars 2013

Torsdagsutflykt

I torsdags hade Emma bestämt möte med en vaktmästare på St Göran(-s fd gymnasium).
De stängde gymnasiet tydligen redan 2008.
Det har stått tomt sen dess med undantag för filminspelningar.
Varför hade Emma fixat ett möte....Under tiden vi gick där så gjorde vi stora tavlor som sattes upp i trapphuset. Emma ville gärna ha tillbaka sin tavla....vilket jag verkligen förstår då den är så snygg!
Jag ville gärna ha min också, men kanske inte lika gärna då min är simpel och går lätt att göra en ny.

Vi kom dit och möttes av en kusligt tyst och tom entré efter vaktmästaren hade släppt in oss.
Så mycket minnen och känslor som dök upp.
Alla tavlorna hade plockats ner och fanns i källaren. Gu så många tavlor!
Emma hitta sin tavla på en gång, jag fick leta en stund. 
 Här min tavla. Lite skitig så får torka av den innan den kommer upp på väggen.
Bilden är för övrigt nu mitt företagsmärke för SusenBusen (jobbar på att webbshopen  ska öppna i år).
Här är Emmas sjukt snygga tavla! 
(Lånat alla bilderna ovan av Emma, utom bilden på min tavla).
Gå in och kika hos Emma -Bluemasquerade

Efter vi hämtat tavlorna så åkte vi vidare in till stan och gick på fyra asiatiska butiker som ligger nära varandra. Snutten och jag hade pratat om att gå dit och handla upp oss lite.
Vi handlade inte direkt upp oss.....men lite kom med hem.
Sugkarameller som smakar cappuccino...har tidigare bara köppt de med kaffesmak och de är sååå goda....men dessa är fan i mig gudomliga!
En fanta med jordgubbssmak...ingen höjdare....smakade syntetiskt och sött.
Nudlar! Älskar nudlar och gör ofta wok med nudlar och soppa med nudlar. :9
Snutten hittade också en rejäl kniv som dessutom va vass som f*n.
 Den guldiga grisen har jag ingen aning om vad den ska användas till....den är delbar. Men kostade 5kr och fick följa med hem trotts att den var så onödig.....onödigt söt. ^^


1 kommentar:

  1. Jisses! Vilka tavlor! Vilka talanger ni har! Jag är på mållös. På riktig!

    SvaraRadera