onsdag 6 mars 2013

Veckan hos päronen.

Förra veckan åkte jag upp sista i sista minuten till mamms och papps.
Det kändes som rena semestern fastän jag åkte upp för att hjälpa dom med mormors flytt till nya lägenheten.
Var en hel del spring med möbler och annat i tre dagar ca, men vi jobbade på bra och i skön takt.
Ville inte att mamma och pappa skulle ta allt själva. Mamma har ont i sina armar och får inte bära något, och visste att hon skulle göra det ändå om jag inte kom upp (fick säga ifrån ändå titt som tätt), hon känner sig skyldig för att pappa skulle få ta allt och han ska inte bära för mycket heller för sin rygg.

Skulle åkt hem tidigare, men det var lugnt med jobb så kunde stanna över helgen och kunde vara med och fira äldsta systerdottern och systersonen som fylde år.
Lite presenter de fick av mig.


 Redo och klar att åka på kalas. :)
Här med nya kjolen jag hittade på Eriks Hjälpen.
Tårtan....och de nybakta och grymt goda bullarna i bakrunden!
Mamma hatar när man tar bilder på henne för hon tycker inte blir bra på bild....hmm...släktdrag där..;P
Här är mammsen som är sååå fin! <3

Eftersom jag stannade längre också, så hann vi åka på Erkis Hjälpen på två ställen.
Favoritfyndet var förstås kjolen på tidigare bilden.
Men hittade lite annat också för småslantar.

Tog en paus i shoppingen och stannade till och fikade.
Hittade ett fantastiskt ställe, som nu är en favorit!
Den söta synden heter fiket, de hade egengjord glass och belgiska våfflor med sylt och grädde.
To DIE for!!!
 Körsbärsglass som verkligen smakade riktiga körsbär. <3
Kaffet var också riktigt gott!
Utanför stog en stor lykta med glasstrutar runt ljuset. Så fint. <3
 Annat som fick följa med mig hem....
(allt fick jag inte med mig denna gång, pappa kommer ner om någon vecka då tar han med sig resten. Mer bilder kommer då). :)
Väskor från mormor; Vita tänkte jag ev sätta nitar på....vi får se.
Denna blev jag så kär i.
Smidig liten väska jag använde under tiden hos mamms och papps...
Kökshandduk. Hade mormor haft fler så hade jag haft dom som gardiner :)
Kommer nog använda denna som duk....min karl med sotiga händer kommer annars göra den här svart och ful snabbt om jag har den som handduk...
Koppen känner ni igen...:)
Pysselsug på kvällen, gjorde tre halsband med tillhörande armband i fina färger.

 När jag kom upp, hade mamma och pappa en gardin på utsidan gjord av is....
Fattar inte att den höll så länge.


3 kommentarer:

  1. Wow vad god den belgiska våfflan såg ut! :o <3
    Vart låg det stället? :)
    Verkar som det var en bra vecka ^^

    SvaraRadera
  2. Låter som en jättemysig vecka!

    SvaraRadera
  3. åhhh våfflan så riktigt mumsig ut! vad fin kjol du har :D

    SvaraRadera