fredag 22 mars 2013

Grisen!

Vi bokade tid igår.
Världens sötaste ska till veterinären på tisdag.
Grisen ska äntligen kastreras, vaccineras och bli öronmärkt.

Hon är min lilla ögonsten och själva löpandet är väll inte så farligt i sig...ja utom risken att hon får smått.
Det jag tycker är jobbigt, är att hon blir "hög". Det är som om vorre nerknarkad.
Det är en katt kanske många tänker...
Hon är min lilla bäbis och hon blir helt personlighetsförändrad.
Som om någon skulle vara aspackad.

Har varit lite rädd för kastreringen. Min mammas katt Sessan blev lite personlighetsförändrad efter ingreppet. Från att vara tuff liten tjej blev hon rädd och hoppar lätt till av ljud.
Grisen är busig men lättlärd, orädd för ljud och saker i hemmet som är vardag (andra människor kan va läskiga), hon är sällskapssjuk, ligger gärna i knät, sover bredvid mig eller på mitt bröst när jag ligger på rygg, sitter på mina axlar när jag gör frukost, kommer när vi ropar....listan på underbara saker med henne kan göras lång.
Hon vet precis när hon gjort fel, hon skäms och vi säger åt henne att gå upp (på övervåningen) och hon går upp tills hon tror att vi inte är arga längre. :)


På bilden löper hon. Hon åmar sig, kurrar som en hamster.


Tisdagsmorgon är det dags.
Håller mina tummar så hårt jag kan på att allt kommer gå bra.

Glöm inte att tycka till på föregående inlägget om förbättring. ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar