söndag 19 februari 2012

Pyssel.


Ni kanske minns att jag skulle måla ett smyckeskrin till min systerdotter som blir hela elva år gammal.
Jag är snart klar! :D


Hon ville ha ett lila skrin med svarta blommor med lila i. Blir hon nöjd tror ni?
Ska bara lacka lite till och klä insidan med svart silkigt tyg. :)
Hm, syrrans ungar är ju lite lustiga måste jag ju säga. De tyckte sin mormor va konstig som har en röd julgran och att mamma är konstig för att hon ville köpa en vit julgran. "Det finns ju inga röda eller vita granar" Jo, sa jag. En gran med massa snö på är ju vit. Jag fick bara "Mäh" till svar. Riktiga, svarta blommor finns ju inte heller. ;)


Minns ni de smyckena jag köpte för snart en vecka sedan?
Jag har gjort om dom nu.
Halsbandet blev ett armband. Passar mycket bättre som armband tycker jag.
Snodde berlockerna från broschen och gjorde ett örhänge. ^^
Såhär ser broschen ut nu. Tycker den faktiskt blev finare utan berlocker. Sen använder jag ju i stort aldrig broscher. Men denna kommer få sitta på någon vår/sommarjacka.
Vill ni se hur smyckena såg ut innan så kan ni se dom här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar